Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Porównanie wersji HA6gen

accord6gen - porównanie wersji
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

top

SILNIKI

W Hondzie Accord 6 generacji stosowana była szeroka gama silników benzynowych oraz jednostka wysokoprężna. Podstawowym silnikiem modelu była jednostka o pojemności 1600 cm3, jednak z uwagi na masę auta nie oferuje ona satysfakcjonujących osiągów.
Wszystkie silniki benzynowe to klasyczne, rzędowe, 4-cylindrowe konstrukcje wyposażone w 16 zaworowe głowice i system zmiennych faz rozrządu VTEC (za wyjątkiem silnika 1.6)

Silnik o pojemności 1600 cm3
Najmniejsza i najsłabsza jednostka dostępna w Accordzie. Nie polecana ze względu na słabe osiągi - w szczególności słaby maksymalny moment obrotowy, dostępny przy bardzo wysokich obrotach silnika. Choć kierowcom preferującym spokojną jazdę może to nie przeszkadzać, to wyprzedzanie na trasie z włączoną klimatyzacją może przysporzyć wielu stresów... Stosowany w latach: 1998 - 2002
Kod silnika: D16B6 (również D16B7)
Pojemność: 1590 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 75 x 90
Stopień sprężania: 9,6:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 85/116@6400
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 140@5100
Typ układu rozrządu: SOHC
Typ układu wtrysku paliwa: wielopunktowy, sekwencyjny PGM-FI z katalizatorem
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa o licznie oktanowej 95 lub więcej

Silnik o pojemności 1800 cm3
Silnik jest kontynuacją znanej z poprzedniego modelu Accorda jednostki F18A3. Zastosowanie głowicy z VTEC oraz zmiana części osprzętu dała przyrost mocy maksymalnej o 20 KM i zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego o 17Nm. Silnik ten jest najbardziej popularną "maszynownią" modelu 6 generacji i jest chyba najlepszym kompromisem miedzy dostępnością na rynku, osiągami i spalaniem... Stosowany w latach: 1998 - 2002
Kod silnika: F18B2 (również F18B4 oraz F18B3 - wersja bez katalizatora)
Pojemność: 1850 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 85 x 81,5
Stopień sprężania: 10:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 100/136@6000
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 175@4800
Typ układu rozrządu: SOHC VTEC, napędzany paskiem
Typ układu wtrysku paliwa: wielopunktowy, sekwencyjny PGM-FI z katalizatorem
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub więcej

Silnik o pojemności 2000 cm3
Jednostka trwała i ceniona za bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Osiągi wyraźnie lepsze niż w F18B2, dlatego jest lubiana przez fanów dynamicznej jazdy... Stosowany w latach: 1998 - 2002
Kod silnika: F20B6
Pojemność: 1997 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 85 x 88
Stopień sprężania: 10:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 108/147@6000
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 184@4800
Typ układu rozrządu: SOHC VTEC, napędzany paskiem
Typ układu wtrysku paliwa: wielopunktowy, sekwencyjny PGM-FI z katalizatorem
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub więcej

Silnik o pojemności 2200 cm3 (model TYPE-R)
Oooo TAK! H22! W połączeniu z resztą modyfikacj dostępnych w sportowej wersji TYPE-R jest marzeniem wielu miłośników szybkich aut. To jest ucieleśnienie legendy o "wiertarkach" Hondy. Moc maksymalna przy 7200 obrotów, maksymalny moment jedynie 500 obrotów niżej. NO REDLINE - NO FUN! Niestety, znalezienie TYPE-R i H22A7 w dobrej kondycji nie jest sprawą prosta... Stosowany w latach: 1998 - 2002
Kod silnika: H22A7
Pojemność: 2157 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 87 x 90,7
Stopień sprężania: 11:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 156/212@7200
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 215@6700
Typ układu rozrządu: DOHC VTEC, napędzany paskiem
Typ układu wtrysku paliwa: wielopunktowy, sekwencyjny PGM-FI z katalizatorem
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 98 lub więcej

Silnik o pojemności 2000 cm3 (wysokoprężny)
Jedyna dostępna jednostka wysokoprężna. Silnik jest konstrukcją firmy ROVER i montowany był również w Accordzie 5 generacji. Polecany raczej fanom spokojnej jazdy, choć 210Nm robi wrażenie i auto odpycha sie całkiem żwawo. Niestety, silnik ten nie jest tak popularny jak niemieckie turbodiesle i czasem mogą pojawić się problemy wynikające z nieprawidłowego serwisu. Stosowany w latach: 1998 - 2002
Kod silnika: 20T2N
Pojemność: 1994 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 84,5 x 88,9
Stopień sprężania: 19,5:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 77(105)@4200
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 210@2000
Typ układu rozrządu: SOHC, napędzany paskiem
Typ układu wtrysku paliwa: układ wtrysku bezpośredniego BOSCH
Rodzaj paliwa: diesel

Silnik o pojemności 2300 cm3
Silnik został wprowadzony po liftingu. Dysponuje on osiągami lepszymi niż F20B6, ale jest to okupione widocznie większym spalaniem. Jednostka niezbyt popularna. Stosowany w latach: 2001 - 2002
Kod silnika: F23Z5
Pojemność: 2254 cm3
Średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm]: 86 x 97
Stopień sprężania: 9,8:1
Moc maksymalna [kW]/(KM)@rpm: 113/154@5700
Maks. moment obrotowy [Nm]@rpm: 206@4700
Typ układu rozrządu: SOHC VTEC, napędzany paskiem
Typ układu wtrysku paliwa: wielopunktowy, sekwencyjny PGM-FI z katalizatorem
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub więcej

top

SKRZYNIE BIEGÓW

W Accordach 6 generacji były montowane dwa główne rodzaje skrzyń biegów: 5-biegowa manualna i 4-biegowa automatyczna. W zależności od wersji silnikowych skrzynie manualne różniły się między sobą przełożeniami poszczególnych biegów i ewentualnie przełożeniem głównym. Co ciekawe, przed liftingiem w wersji silnikowej F18B2 dostępne były dwie wersje skrzyń biegów - wersja normalna i wersja 7CV z wydłużonymi przełożeniami 3,4 i 5 biegu. Skrzynia automatyczna również jest bardzo atrakcyjną propozycją, gdyż oprócz pełnej automatyki posiada możliwość ręcznego sterowana wyborem przełożenia. Przełączenie na sportowy, sekwencyjny tryb pracy pozwala kierowcy przejąć kontrolę nad momentem zmiany przełożeń i w maksymalny sposób wykorzystać dostępną moc silnika. Nad całością pracy skrzyni biegów czuwa komputer, który w sytuacji, kiedy zapominamy o lewarku, sam dokona zmiany przełożenia.
W Accordach z silnikami D16Bx i H22A7 nie było dostępnych skrzyń automatycznych. To akurat nie dziwi: dynamika D16 w połączeniu z automatyczna przekładnią byłaby nie do zaakceptowania, a TYPE-R jest z założenia wersją sportową, także "automat" tu po prostu nie pasuje...

Wersje skrzyń biegów i ich parametry:

D16B6 - 5 biegowa skrzynia manualna.
Kod skrzyni biegów: DH
przełożenie 1 biegu: 3,250
przełożenie 2 biegu: 1,782
przełożenie 3 biegu: 1,250
przełożenie 4 biegu: 0,937
przełożenie 5 biegu: 0,750
przełożenie biegu wstecznego: 3,153
przełożenie główne: 4,437

F18B2, F18B3, F20B6 - 5 biegowa skrzynia manualna.
Kod skrzyni biegów: U2J4
przełożenie 1 biegu: 3,285
przełożenie 2 biegu: 1,807
przełożenie 3 biegu: 1,266
przełożenie 4 biegu: 0,966
przełożenie 5 biegu: 0,787
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,266

F18B2 - 5 biegowa skrzynia manualna (wersja 7CV, o wydłużonych przełożeniach)
Kod skrzyni biegów: U2G4
przełożenie 1 biegu: 3,285
przełożenie 2 biegu: 1,807
przełożenie 3 biegu: 1,193
przełożenie 4 biegu: 0,843
przełożenie 5 biegu: 0,685
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,062

H22A7 - 5 biegowa skrzynia manualna.
Kod skrzyni biegów: U2Q7
przełożenie 1 biegu: 3,285
przełożenie 2 biegu: 2,090
przełożenie 3 biegu: 1,481
przełożenie 4 biegu: 1,071
przełożenie 5 biegu: 0,870
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,266

20T2N - 5 biegowa skrzynia manualna.
Kod skrzyni biegów: 9A (PG1 S4 FTU)
przełożenie 1 biegu: 3,250
przełożenie 2 biegu: 1,894
przełożenie 3 biegu: 1,222
przełożenie 4 biegu: 0,848
przełożenie 5 biegu: 0,648
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,00

F18B2, F18B3, F20B6 - 4 biegowa skrzynia automatyczna.
Kod skrzyni biegów: MDJA
przełożenie 1 biegu: 2,528
przełożenie 2 biegu: 1,427
przełożenie 3 biegu: 0.976
przełożenie 4 biegu: 0,653
przełożenie biegu wstecznego: 1,863
przełożenie główne: 4,466

Zmiany po liftingu:

F18B2, F20B6 - 5 biegowa skrzynia manualna
Kod skrzyni biegów: U2L4
przełożenie 1 biegu: 3,285
przełożenie 2 biegu: 1,956
przełożenie 3 biegu: 1,344
przełożenie 4 biegu: 0,966
przełożenie 5 biegu: 0,787
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,266

F23Z5 - 5 biegowa skrzynia manualna.
Kod skrzyni biegów: U2N4
przełożenie 1 biegu: 3,285
przełożenie 2 biegu: 1,807
przełożenie 3 biegu: 1,266
przełożenie 4 biegu: 0,933
przełożenie 5 biegu: 0,734
przełożenie biegu wstecznego: 3,000
przełożenie główne: 4,266

top

ZAWIESZENIE

Zawieszenie:

Stosunkowo twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że Accord szóstej generacji wyróżnia się świetnymi własnościami trakcyjnymi przy jednoczesnym zapewnieniu dość przyzwoitego poziomu komfortu. Podróżowanie z wysokimi prędkościami oraz szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie stanowi więc żadnego problemu.
W wersji poliftingowej zawieszenie zostało zestrojone nieco bardziej miękko, dając tym samym ukłon w stronę komfortu podróżowania kosztem niewielkiego pogorszenia właściwości jezdnych.

Rodzaj zawieszenia przód: niezależne, system "double wishbone" (rozdwojone wahacze) + sprężyna śrubowa ze stabilizatorem.

Konstrukcja "double wishbone" (rozdwojone wahacze) pozwala każdemu z kół niezależnie reagować na uderzenia i utrzymywać pozycję pionową. Dzięki temu samochód lepiej trzyma się drogi. Zawieszenie tego typu zapewnia także bardziej elastyczną jazdę przy jednoczesnym utrzymaniu wzorowych właściwości trakcyjnych.

accord6gen - zawieszenie przednie

Rodzaj zawieszenia tył: niezależne, wielowahaczowe + sprężyna śrubowa ze stabilizatorem.

Zastosowanie tego typu zawieszenia pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej, pomimo jednoczesnego zmniejszenia gabarytów zewnętrznych samochodu.

accord6gen - zawieszenie tylne

Amortyzatory przód i tył: teleskopowe, hydrauliczno - gazowe (olej + azot)

top

UKŁAD KIEROWNICZY

Układ kierowniczy w Accordzie 6 generacji to układ klasyczny, oparty na przekładni mechanicznej wykorzystującej listwę i wałek zębaty. Kolumna kierownicza jest "łamana" za pomocą dwóch przegubów - zwiększa to poziom bezpieczeństwa, gdyż w razie uderzenia czołowego kolumna składa się i nie wciska koła kierownicy wgłąb kabiny. Przekładnia kierownicza wspomagana jest hydraulicznie a pompa wspomagania napędzana jest od silnika paskiem wielorowkowym.

accord6gen - uklad kierowniczy

top

UKŁAD HAMULCOWY

Układ hamulcowy jest hydrauliczny, dwuobwodowy i wspomagany podciśnieniowo (serwo). Działa na wentylowane tarcze kół przednich i niewentylowane tarcze kół tylnych. W przypadku wersji z silnikiem D16B6 oś tylna posiadała bębny hamulcowa zamiast tarcz. W wersji TYPE-R przednie zaciski hamulcowe posiadały dwa tłoczki.

ABS

Anti-Lock Braking System [ABS] Podczas gwałtownego hamowania lub na śliskiej nawierzchni może dochodzić do straty przyczepności i blokowania kół. Przy blokowaniu kół przednich ograniczona jest kierowalność pojazdu, natomiast gdy blokują się tylne koła ograniczona jest stabilność pojazdu (poślizg tyłu pojazdu). Sytuacja taka powoduje niezwykle niestabilne warunki jazdy. Układ ABS precyzyjnie steruje współczynnikiem poślizgu kół, zapewniając optymalną siłę przyczepności opon a tym samym zapewnia kierowalność i stabilność pojazdu. Wszystkie modele Accorda 6 generacji dostępne na naszym rynku wyposażone są w układ ABS.

EBD

Electronic Brakeforce Distribution [EBD] to układ automatycznie regulujący siłę hamowania na poszczególne koła auta - w zależności od warunków drogowych, prędkości i obciążenia pojazdu, etc. Układ EBD połączony jest z układem ABS i poprzez możliwość zwiększania lub zmniejszania siły hamowania poszczególnych kół zapewnia maksymalną zdolność hamowania przy jednoczesnym zachowaniu kontroli poślizgu kół. Wyraźnie skraca drogę hamowania przy jednoczesnym utrzymaniu stabilności nawet w razie gwałtownego hamowania lub hamowania na zakręcie.Wszystkie modele Accorda 6 generacji posiadające ABS wyposażone są w układ EBD.

top

KLIMATYZACJA

W Accordzie 6 generacji stosowana były dwa rodzaje klimatyzacji: manualna i w bogatszych opcjach wersja automatyczna. Oczywiście, sprzedawane były również egzemplarze w ogóle niewyposażone w układ klimatyzacji. Klimatyzacja nie jest nadzwyczaj wydajna - katalogowo jej maksymalna moc schładzania jest nieco niższa niż w poprzedniej generacji modelu Accorda. Jednak odczuwalnie klimatyzacja w 6 generacji schładza powietrze kabiny lepiej niż ta z 5 generacji.

top

WYMIARY I MASY

Szósta generacja Accorda jest pod tym względem dość specyficzna - konstruktorzy zdecydowali się skrócić nadwozie o prawie 10 cm względem poprzedniej generacji, jednocześnie nieco je poszerzając. Auto wygląda przez to dynamicznie, sportowo i wydaje się być wręcz przyklejone do nawierzchni. Straciło za to swój wizerunek limuzyny charakterystyczny dla wcześniejszego modelu. Masa pojazdu jest porównywalna z poprzednikiem i w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia oscyluje w okolicach 1350kg.

Wymiary:

Długość: 459,5cm
Szerokość: 175cm
Wysokość: 143cm
Rozstaw osi: 266,8cm (TYPE-R: 267cm)
Rozstaw kół przód: 149,5cm (TYPE-R: 150,7cm)
Rozstaw kół tył: 150,4cm (TYPE-R: 151,5cm)
Pojemność bagażnika: 430 dm3

Masa własna:(przykłady dla rynku środkowoeuropejskiego)

model 1.6iS z klimatyzacją i skrzynią manualną: 1 285kg
model 1.8iS z klimatyzacją i skrzynią manualną: 1 360kg
model 1.8iS z klimatyzacją i skrzynią automatyczną: 1 385kg
model 1.8iES/2.0iES z klimatyzacją i skrzynią manualną: 1 431kg
model TYPE-R ze skrzynią manualną: 1 345kg

top

OSIĄGI

D16B6, sedan
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 12,2
prędkość maksymalna [km/h]: 190

D16B6, liftback
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 12,1
prędkość maksymalna [km/h]: 190

F18B2, sedan
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 10,4
prędkość maksymalna [km/h]: 205

F18B2, liftback
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 11,1
prędkość maksymalna [km/h]: 205

F20B6, sedan
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 9,9
prędkość maksymalna [km/h]: 210

F20B6, liftback
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 10,6
prędkość maksymalna [km/h]: 210

H22A7
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 7,2
prędkość maksymalna [km/h]: 228

20T2N, sedan
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 13
prędkość maksymalna [km/h]: 185

20T2N, liftback
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 13,5
prędkość maksymalna [km/h]: 185

F23Z5, sedan
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 10,1
prędkość maksymalna [km/h]: 207

F23Z5, liftback
przyspieszenie od 0 - 100 km/h [s]: 9,8
prędkość maksymalna [km/h]: 212

Powyższe dane dotyczą wersji z 5-cio biegową skrzynią manualną.

top

VIN

VIN [Vehicle Identification Number] to unikalny numer identyfikacyjny pojazdów mechanicznych. W kodzie VIN Hondy można odczytać ważne informacje o konkretnym samochodzie: kraj produkcji, wersję nadwozia czy wersję wyposażenia. Żeby te dane odczytać należy rozkodować nr VIN naszego auta.
W Accordach 6 generacji kolejne znaki VINu mają następujące znaczenie (na przykładzie nr VIN: SHH CG8 5 4 0 X U 0 12345)

(pierwsze 3 znaki) "SHH" - kraj produkcji: Wielka Brytania.
Producent: Honda of the UK MFG LTD. Honda Passenger Car.

(znaki 4,5,6) "CG8" - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
Możliwości są następujące:
CG7 - sedan, silnik D16B6, D16B7
CG8 - sedan, silnik F18B2, F18B3, F18B4
CG9 - sedan, silnik F20B6
CH1 - sedan, silnik H22A7

(znak 7) "5" - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
Możliwości są następujące:
5 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa

(znak 8) "4" - wersja wyposażenia.
Możliwości są następujące:
2 - 1.6iS, 1.8iS
3 - 1.6iLS, 1.8iLS
4 - 1.6iLS, 1.8iLS, 2.0iLS
5 - 1.6iLS, 1.8iLS
6 - 1.8iES
7 - 1.8iES, 2.0iES
8 - 1.8iES, 2.0iES
9 - 2.2Ri (TYPE-R)

(znak 9) "0" - znak stały

(znak 10) "X" - znak pomocniczy, również określa rok produkcji.
Możliwości są następujące:
X - 1999
Y - 2000
1 - 2001
2 - 2002

(znak 11) "U" - kod producenta: Honda of the UK MFG, Wielka Brytania

(znak 12) "0" - rok modelowy: 1999

(znak 13-17) "12345" - 5-cio cyfrowy unikatowy numer seryjny auta.


Zmiany w kodowaniu VIN

Informacje kodowane w VIN Accorda 6 generacji zmieniały się wraz z wprowadzeniem wersji nadwozia liftback i z kolejnymi latami produkcji modelu.
Poniżej przedstawione są najważniejsze zmiany.

VIN w nadwoziach liftback 5D 1999r.

(znaki 4,5,6) - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
CH5 - liftback, silnik D16B6, D16B7
CH6 - liftback, silnik F18B2, F18B4
CH7 - liftback, silnik F20B6
CH8 - liftback, silnik 20T2N

(znak 7) - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
5 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa

(znak 8) - wersja wyposażenia.
0 - 2.0iV
1 - 1.8iS
2 - 1.6iS, 1.8iS, 2.0TDi
3 - 1.8iLS
4 - 1.6iLS, 1.8iLS, 2.0iLS, 2.0SDi
5 - 1.6iLS, 1.8iLS
6 - 1.8iES
7 - 1.8iES, 2.0iES
8 - 1.8iES, 2.0iES, 2.0SDi
9 - 2.0iV

VIN w nadwoziach sedan 4D 2000r.

(znaki 4,5,6) - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
CG7 - sedan, silnik D16B6, D16B7
CG8 - sedan, silnik F18B2, F18B3, F18B4
CG9 - sedan, silnik F20B6
CH1 - sedan, silnik H22A7
CH2 - sedan, silnik 20T2N

(znak 7) - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
5 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa

(znak 8) - wersja wyposażenia.
1 - 2.0iES
2 - 1.6iS, 1.8iS, 2.0TDi
3 - 1.6iLS, 1.8iLS
4 - 1.6iLS, 1.8iLS, 2.0iLS, 2.0SDi
5 - 1.6iLS, 1.8iLS, 2.0iLS, 1.8iS
6 - 1.8iES, 1.8iS
7 - 1.8iES, 2.0iES, 2.0TDi
8 - 1.8iES, 2.0iES, 2.0SDi, 2.2R
9 - 2.2R, 2.0iES

(znak 12) 1, 2 - rok modelowy: 2000

VIN w nadwoziach liftback 5D 2000r.

(znaki 4,5,6) - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
CH5 - liftback, silnik D16B6, D16B7
CH6 - liftback, silnik F18B2
CH7 - liftback, silnik F20B6
CH8 - liftback, silnik 20T2N

(znak 7) - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
5 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa
7 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia manualna 5-cio biegowa

(znak 8) - wersja wyposażenia.
0 - 2.0iV
2 - 1.6iS, 1.8iS, 2.0TDi
3 - 1.8iLS, 2.0TDi
4 - 1.6iLS, 1.8iLS, 2.0iLS, 2.0SDi
5 - 1.6iLS, 2.0SDi
7 - 1.8iES, 2.0iES, 2.0TDi
8 - 1.8iES, 2.0iES, 2.0SDi
9 - 2.0iV, 2.0Sdi

(znak 12) 1, 2 - rok modelowy: 2000

VIN w nadwoziach sedan 4D 2001r.

(znaki 4,5,6) - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
CG7 - sedan, silnik D16B6, D16B7
CG8 - sedan, silnik F18B2
CG9 - sedan, silnik F20B6
CH1 - sedan, silnik H22A7
CL3 - sedan, silnik F23Z5

(znak 7) - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
5 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 4 drzwiowy sedan, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa

(znak 8) - wersja wyposażenia.
1 - 1.8iS
2 - 1.6iS, 1.8iS, 2.3iLS
4 - 1.6iSE, 1.6iLS, 1.8iSE, 1.8iLS, 2.0iSE, 2.0iLS, 2.3iSEE, 2.3iES
5 - 2.3iSEE, 2.3iES
7 - 1.8iSEE, 1.8iES, 2.0iSEE, 2.0iES, 2.3iV
8 - 1.8iSEE, 1.8iES, 2.0iSEE, 2.0iES, 2.2iR 2.2iRi, 2.3iV
9 - 2.2iR

(znak 12) 1 - rok modelowy: 2001

VIN w nadwoziach liftback 5D 2001r.

(znaki 4,5,6) - kod wersji nadwozia i wersji silnikowej.
CH5 - liftback, silnik D16B6, D16B7
CH6 - liftback, silnik F18B2
CH7 - liftback, silnik F20B6
CL4 - liftback, silnik F23Z5

(znak 7) - ilość drzwi i rodzaj skrzyni biegów.
5 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia manualna 5-cio biegowa
6 - 5 drzwiowy liftback, skrzynia automatyczna 4-ro biegowa

(znak 8) - wersja wyposażenia.
1 - 1.6iS, 1.8iS, 2.3iV
3 - 2.3iV
4 - 1.6SE, 1.6LS, 1.8iSE, 1.8iLS, 2.0iSE, 2.0iLS
5 - 1.6LS7
7 - 1.8iSEE, 2.0iSEE, 2.0iES, 2.3iSEE, 2.3iES
8 - 1.8iSEE, 2.0iSEE, 2.3iSEE

(znak 12) 1 - rok modelowy: 2001

top

FAQ

Q: Jak odczytać jaki mam kod silnika lub skrzyni biegów?
A: Kod i numer seryjny silnika jest wybity obok gumowej zaślepki po lewej stronie od kolektora wydechowego. Kod skrzyni biegów znajduje się na polu informacyjnym w pobliżu łączenia skrzyni z blokiem silnika.

accord6gen - lokalizacja kodu silnika/skrzyni

top