Plan przeglądów okresowych

Tabela przeglądów okresowych przedstawia częstotliwość obsługi serwisowej i zakres wymaganych czynności obsługowych. Przestrzeganie zaleceń zawartych w planie serwisowym pozwala na utrzymanie auta w optymalnym stanie technicznym. Przeglądy powinny być przeprowadzane zgodnie z procedurami serwisowymi firmy Honda, przez osoby dysponujące wiedzą i odpowiednim doświadczeniem.

Przeglądy okresowe nieco różnią się w zależności od roku modelowego i wersji nadwozia, jednak te różnice są bardzo niewielkie. Tabele zostały przygotowane dla wersji z silnikami benzynowymi, choć w dużej części dotyczą też egzemplarzy z silnikiem diesla.

Przeglądy okresowe powinny być dopasowane do warunków w jakich używane jest auto, dlatego producent zaleca dwa schematy serwisowe:
• plan przeglądów dla normalnych warunków jazdy
• plan przeglądów dla trudnych warunków jazdy

Kiedy stosować plan przeglądów dla trudnych warunków jazdy?
Wtedy, gdy samochód jest głównie używany w trudnych warunkach drogowych, tj.:
• jazda na odcinkach krótszych niż 8 km i/lub jazda na mrozie na odcinkach krótszych niż 16 km
• jazda przy wysokich temperaturach otoczenia (powyżej 32 st. C)
• jazda w korkach przez długi okres czasu lub długotrwałe utrzymywanie silnika na biegu jałowym
• holowanie przyczepy, jazda z bagażnikiem dachowym lub używanie auta w terenie górzystym
• jazda po drogach terenowych, zakurzonych lub zasolonych.
Uwaga: jeśli auto jest rzadko używane w ww. warunkach, to należy postępować zgodnie z planem przeglądów dla normalnych warunków jazdy.

Plan przeglądów dla normalnych warunków (dla modeli 4D 1998)

accord6gen - plan przeglądów 1998 4D
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

Plan przeglądów dla trudnych warunków (dla modeli 4D 1998)

accord6gen - plan przeglądów 1998 4D
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

Plan przeglądów dla normalnych warunków (dla modeli 5D 1999)

accord6gen - plan przeglądów 5D 1999
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

Plan przeglądów dla trudnych warunków (dla modeli 5D 1999)

accord6gen - plan przeglądów 5D 1999
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

Plan przeglądów dla normalnych warunków (dla modeli 4D i 5D 2001)

accord6gen - plan przeglądów 4D i 5D 2001
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

Plan przeglądów dla trudnych warunków (dla modeli 4D i 5D 2001)

accord6gen - plan przeglądów 4D i 5D 2001
Plik o wyższej rozdzielczości tutaj

top

Podstawowe dane serwisowe

Silniki

D16B6

Luz zaworowy [mm]
IN (wlotowe): 0.18 - 0.22
EX (wylotowe): 0.23 - 0.27

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 13.0
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0

Świece zapłonowe
rekomendowany model świecy:
przerwa między elektrodami:

Cewka zapłonowa
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0.45 - 0.55 Ohm
rezystancja uzwojenia wtórnego: 12.0 - 14.6 kOhm

Kolejność zapłonu: 1 - 4 - 2 - 3

Kąt zapłonu BTDC [Before Top Dead Center]: 12+-2

Pojemność układu smarowania [dm3]
całkowita: 4,0
przy wymianie oleju z filtrem: 3,6
przy wymianie oleju bez filtra: 3,3

Pojemność układu chłodzenia [dm3] (z silnikiem, nagrzewnicą, przewodami i zbiorniczkiem wyrównawczym)
całkowita: 4,6
przy wymianie płynu chłodzącego: 3,9
pojemność zbiorniczka wyrównawczego: 0,55

Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy [kg/cm2]: 0.95 - 1.25

Termostat:
początek otwarcia [st. C]: 70 - 80
pełne otwarcie [st. C]: 90

Wentylator chłodnicy:
włączenie przy [st. C]: 91 - 95
wyłączenie przy [st. C]: różnica o 3 - 8 st. C od temperatury włączenia

Prędkość biegu jałowego: (przy wyłączonych światłach mijania i wentylatorze chłodnicy): 750+-50 obr/min


F18B2, F18B3, F20B6

Luz zaworowy [mm]
IN (wlotowe): 0.24 - 0.28
EX (wylotowe): 0.28 - 0.32

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 14.5
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0

Świece zapłonowe
rekomendowany model świecy:
przerwa między elektrodami:

Cewka zapłonowa
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0.45 - 0.55 Ohm
rezystancja uzwojenia wtórnego: 22.4 - 33.6 kOhm

Kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2

Kąt zapłonu BTDC [Before Top Dead Center]: 12+-2

Pojemność układu smarowania [dm3]
całkowita: 5,7
przy wymianie oleju z filtrem: 4,4
przy wymianie oleju bez filtra: 4,1

Pojemność układu chłodzenia [dm3] (z silnikiem, nagrzewnicą, przewodami i zbiorniczkiem wyrównawczym)
całkowita: 5,8 (5,7 ze skrzynią automatyczną)
przy wymianie płynu chłodzącego: 4,2 (4,1 ze skrzynią automatyczną)
pojemność zbiorniczka wyrównawczego: 0,55

Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy [kg/cm2]: 0.95 - 1.25

Termostat:
początek otwarcia [st. C]: 70 - 80
pełne otwarcie [st. C]: 90

Wentylator chłodnicy:
włączenie przy [st. C]: 91 - 95
wyłączenie przy [st. C]: różnica o 3 - 8 st. C od temperatury włączenia

Prędkość biegu jałowego: (przy wyłączonych światłach mijania i wentylatorze chłodnicy): 750+-50 obr/min (730+-50 obr/min ze skrzynią automatyczną)


H22A7

Luz zaworowy [mm]
IN (wlotowe): 0.15 - 0.19
EX (wylotowe): 0.17 - 0.21

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 13.0
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0

Świece zapłonowe
rekomendowany model świecy:
przerwa między elektrodami:

Cewka zapłonowa
rezystancja uzwojenia pierwotnego 0.63 - 0.77Ohm
rezystancja uzwojenia wtórnego: 12.8 - 19.2 kOhm

Kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2

Kąt zapłonu BTDC [Before Top Dead Center]: 15+-2

Pojemność układu smarowania [dm3]
całkowita: 5,9
przy wymianie oleju z filtrem: 4,8
przy wymianie oleju bez filtra: 4,5

Pojemność układu chłodzenia [dm3] (z silnikiem, nagrzewnicą, przewodami i zbiorniczkiem wyrównawczym)
całkowita: 6,9
przy wymianie płynu chłodzącego: 3,3
pojemność zbiorniczka wyrównawczego: 0,55

Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy [kg/cm2]: 0.95 - 1.25

Termostat:
początek otwarcia [st. C]: 70 - 80
pełne otwarcie [st. C]: 90

Wentylator chłodnicy:
włączenie przy [st. C]: 92 - 98
wyłączenie przy [st. C]: różnica o 2 - 7 st. C od temperatury włączenia

Prędkość biegu jałowego: (przy wyłączonych światłach mijania i wentylatorze chłodnicy): 790+-50 obr/min


F23Z5

Luz zaworowy [mm]
IN (wlotowe): 0.24 - 0.28
EX (wylotowe): 0.28 - 0.32

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 14.5
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0

Świece zapłonowe
rekomendowany model świecy:
przerwa między elektrodami: 1.0 - 1.1 mm

Cewka zapłonowa
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0.45 - 0.55 Ohm
rezystancja uzwojenia wtórnego: 22.4 - 33.6 kOhm

Kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2

Kąt zapłonu BTDC [Before Top Dead Center]: 12+-2

Pojemność układu smarowania [dm3]
całkowita: 5,6
przy wymianie oleju z filtrem: 4,3
przy wymianie oleju bez filtra: 4,0

Pojemność układu chłodzenia [dm3] (z silnikiem, nagrzewnicą, przewodami i zbiorniczkiem wyrównawczym)
całkowita: 5,8 (5,7 ze skrzynią automatyczną)
przy wymianie płynu chłodzącego: 4,2 (4,1 ze skrzynią automatyczną)
pojemność zbiorniczka wyrównawczego: 0,55

Ciśnienie otwarcia korka chłodnicy [kg/cm2]: 0.95 - 1.25

Termostat:
początek otwarcia [st. C]: 70 - 80
pełne otwarcie [st. C]: 90

Wentylator chłodnicy:
włączenie przy [st. C]: 91 - 95
wyłączenie przy [st. C]: różnica o 3 - 8 st. C od temperatury włączenia

Prędkość biegu jałowego: (przy wyłączonych światłach mijania i wentylatorze chłodnicy): 750+-50 obr/min (730+-50 obr/min ze skrzynią automatyczną)

top


Skrzynie biegów

Pojemność przy wymianie oleju (pojemność całkowita) [dm3]
DH, U2J4, U2G, U2Q7, U2L4, U2N4: 1,8 (1,9)
9A: 2,2
MDJA: 6,1 (2,5)

top


Geometria zawieszenia:

Kąt pochylenia koła przód:
-0o00' (wszystkie , za wyjątkiem silnika H22A7)
-0o15' (silnik H22A7)
Kąt pochylenia koła tył:
-1o00' (wszystkie , za wyjątkiem silnika H22A7)
-1o15' (silnik H22A7)

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:
-2o50' (wszystkie , za wyjątkiem silnika H22A7)
-3o00' (silnik H22A7)

Zbieżność kół przednich: 0mm
Zbieżność kół tylnych: in 2mm

top


Układ kierowniczy i wspomagania

Pojemność przy wymianie płynu [dm3]: 0,4
Pojemność całkowita [dm3]: 1,0
Luz obwodowy koła kierownicy [mm]: 10

top


Układ hamulcowy:

Dźwignia hamulca ręcznego: blokowanie na 6-9 ząbku (ciągnąć z siłą 200N)
Skok jałowy pedału hamulca [mm]: 1-5
Nominalna/dopuszczalna grubość tarczy hamulcowej przód [mm]:
D16B6: 23/21
H22A7: 28/26
pozostałe wersje silnikowe: 25/23
Nominalna/dopuszczalna grubość tarczy hamulcowej tył [mm]: 10/8
Dopuszczalne bicie tarczy hamulcowej przód i tył [mm]: 0,10
Dopuszczalna różnica grubości tarcz hamulcowych [mm]: 0,015
Nominalna/dopuszczalna grubość klocków hamulcowych przód [mm]: 10,5-11,5/1,6
Nominalna/dopuszczalna grubość klocków hamulcowych tył [mm]: 8,5-9,5/1,6
Nominalna/dopuszczalna grubość szczęk hamulcowych tył (w D16B6)[mm]: 5,0/2,0

top


Klimatyzacja:

Zdolność schładzania (na rynek środkowo-europejski): 3,740 Kcal/h (14,800 BTU/h)
Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550

Stosowane były dwa rodzaje sprężarek klimatyzacji: DENSO I SANDEN
SANDEN:
Rodzaj oleju: SP-10 (nr OEM 38897-P13-003, 38898-P13-003 lub 368899-P13-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 130
DENSO:
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (nr OEM 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 160

top


Rekomendowane materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy:

Olej silnikowy stanowi główny czynnik wpływający na osiągi i trwałość silnika samochodu. Należy zawsze używać olejów dobrej jakości i pochodzących z pewnego źródła. Producent nie rekomenduje użycia żadnych dodatków do oleju.
Klasa jakości oleju: API SG, SH, lub SJ
Klasa lepkości oleju: uzależniona od temperatury zewnętrznej w jakiej używane jest auto.

accord6gen - lepkość olejów

W naszych warunkach klimatycznych odpowiednie są oleje półsyntetyczne o klasie lepkości 10W40. Jeszcze lepsze warunki pracy (szczególnie zimą) zapewnią oleje w pełni syntetyczne np. 5W40.


Świece zapłonowe/żarowe:

Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:

accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U


Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73
Zdjęcie z przewodami NGK RC-HE73 w porównaniu do Bougicord 600 Class C tutaj
Za informację dziekuję koledze "gatame" z forum
H22A7: NGK RC-HE73

Bez wątpienia tańszym rozwiązaniem byłoby użycie zamienników polskiej firmy Sentech.
Temat jest wart rozważenia szczególnie dlatego, że firma ta ma powiązania technologiczne z firma Bougicord (dostawca OEM przewodow wysokiego napiecia dla Hondy m. in. Accorda V i VI generacji). Nieftóre fakty mogłyby świadczyć o tym, że Sentech obecnie produkuje przewody sygnowane marką Bougicord i że właśnie takie przewody są sprzedawane w ASO.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy Sentech:
D16B6: Sentech 8167
F18B2, F20B6: Sentech 8167
H22A7: Sentech 8167


Płyn chłodzący:

Rekomendowany jest oryginalny koncentrat Honda Anti-Freeze, mieszany z wodą w proporcji 50-50. Jeśli koncentrat Honda Anti-Freeze nie jest dostępny można użyć innego dostępnego w handlu płynu chłodzącego z zawartością glikolu etylenowego i nie-fosforowych inhibitorów korozji. Przy użyciu nieoryginalnego płynu chłodzącego producent zaleca jego wymianę co 12 miesięcy, jednak w przypadku użycia płynów uznanych marek nie jest to niezbędne.


Układ wspomagania sprzęgła:

Tak jak w przypadku układu hamulcowego: płyn klasy DOT3 lub DOT4. Przez producenta rekomendowany jest Genuine Honda Brake Fluid, jednak każdy płyn dobrej marki powinien równie dobrze spełniać swoje zadanie.


Olej skrzyni biegów:

Skrzynie manualne:
Olej skrzyni biegów w Hondzie różni się od innych producentów - do skrzyni nie używamy olejów przekładniowych! Rekomendowany olej to oryginalny Honda MTF (Manual Transmission Fluid). Jeżeli nie jest on dostępny można tymczasowo użyć oleju silnikowego o klasie lepkości 10W30 lub 10W40, klasy jakości SG, SH lub SJ wg. API - jednak to rozwiązanie nie jest rekomendowane przez producenta. Oryginalny Honda MTF nie ma zamienników, można go nabyć w ASO Hondy w cenie ok. 50 zł za 1 litr.

Skrzynie automatyczne:
Rekomendowany jest oryginalny Honda ATF (Automatic Transmission Fluid) PREMIUM lub ATF DEXRON® II lub III


Płyn wspomagania kierownicy:

Rekomendowany jest oryginalny płyn Honda PSF (Power Steering Fluid). Płyn Honda PSF nie ma zamienników, można go nabyć w ASO Hondy w cenie ok. 80 zł za 1 litr.


Układ hamulcowy:

Płyn hamulcowy klasy DOT3 lub DOT4. Przez producenta rekomendowany jest Genuine Honda Brake Fluid, jednak każdy płyn dobrej marki powinien równie dobrze spełniać swoje zadanie.


Klimatyzacja:

Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550
Rodzaj oleju: SP-10 (sprężarka SANDEN)
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (sprężarka DENSO)

top